Dieet zonder gist, suiker en koemelk: Week 3

koemelk

De derde week van het dieet ging me aardig af. Op een enorme behoefte aan zoetigheid na dan, ik ben heel even gezwicht voor een stuk chocola wat net (niet) in het dieet past. Op zich niet zo heel gek na drie weken geen suiker, zelfs voor iemand die normaal helemaal niet gek is op zoetigheid. Dat buiten beschouwing latende gaat het zeer goed en ben ik al drie kilo kwijt. Ik weeg nu minder dan ik in jaren heb gewogen! Ook een hele prestatie.

Het verzinnen van gerechten gaat me steeds makkelijker af. We hebben sojasaus in huis die ik mag hebben die ik als basis voor roerbakschotels met rijst of noedels gebruik. Voor pasta kan ik een pakje tomatenpurree van de Euroshopper gebruiken en er een lading groene kruiden ingooien. Gekookte groenten als sperziebonen, doperwten en wortels gaan prima samen met gebakken aardappels en een stukje kip of rundvlees. Ook sushi, wraps met gehakt of kip en saus zonder toegevoegde suikers en een ovenschotel met aardappel en groenten kan prima. Met goed etiketten lezen en alle gerechten vers maken zijn we een heel eind.

Op dit moment ben ik vooral benieuwd wat er uit de bloedtest gaat komen. Ik merk al wel dat door het weglaten van gist en koemelk een hoop klachten zijn verminderd. Buiten dat ik voor het eerst in jaren weer wat afval heb ik vele malen minder last van buik- en darmklachten. Ook de hoofdpijn is grotendeels verdwenen. Het enige waar ik nog tegenaan loop zijn vermoeidheid, een onzuivere huid en eczeem. Hopelijk gaat dat ook snel verbeteren, tot nu toe is het in elk geval nog de moeite waard!


Danitsja Koster

FacebookTwitterWebsite

One thought on “Dieet zonder gist, suiker en koemelk: Week 3

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*